Connect with us

Az SK On felgyorsítja a jövő akkumulátortechnológiáinak fejlesztését

Ipar

Az SK On felgyorsítja a jövő akkumulátortechnológiáinak fejlesztését

Új néven, új arculattal folytatja munkáját az SK On tedzsoni kutatóközpontja, összhangban a vállalat „technológiavezérelt növekedési stratégiájának” célkitűzéseivel, tovább erősítve a következő generációs akkumulátortechnológiák fejlesztését. A cél, hogy a vállalat a technológiák gyors fejlesztésével döntő versenyelőnyt érjen el a jövőbeni növekedés érdekében.

Az SK On bejelentette, hogy a tedzsoni kutatóközpontját az „SK On Akkumulátor Kutatóközpont” névről „SK On Jövőtechnológiai Intézetre” nevezte át. Az intézet a közeljövőben újabb stratégiai fejlesztési projekteket indít az akkumulátorok kémiai összetételének és formájának diverzifikálása céljával, beleértve a teljesen szilárdtest-akkumulátorok, a lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátorok és a prizmatikus akkumulátorok innovációját is.

Az új néven működő intézet első vezetőjének Park Kisoo-t nevezték ki, aki eddig a vállalat K+F részleg vezetőjeként tevékenykedett. A szakember elmondta: A technológiai verseny globálisan egyre élesebb, és a piac minden eddiginél gyorsabban változik.” – majd hozzátette: „Célunk, hogy a K+F stratégiánkra alapozva, technológiai éllovasként mozdítsuk elő az SK On növekedését.”

A jövő technológiáira összpontosító megközelítés részeként az intézet két kiemelt területre, a piaci versenyképességre és a termékbiztonságra fókuszálva gyorsítja fel a fejlesztéseket. A költségek csökkentése érdekében az SK On az úgynevezett „cell-to-pack” (CTP) technológia és a száraz elektródagyártási folyamatok kereskedelmi bevezetésén dolgozik. A biztonság terén pedig a vállalat rövidíti a fejlesztési ciklusokat a félig szilárdtest-akkumulátorok és a hőmegfutás (thermal runaway) megelőzését célzó megoldások esetében.

Az SK On novemberre tervezett összeolvadása az SK Enmove-val lehetővé teszi a két vállalat technológiai képességeinek egyesítését, és tovább gyorsítja az immerziós hűtési megoldások fejlesztését.

Az intézet a tervei szerint még az idei évben teljesíti az LFP és közepes nikkeltartalmú CTP technológiák fejlesztését, továbbá az év végéig elindítja a száraz elektródagyártási folyamatok pilot üzemét. Emellett az SK On célja, hogy jövő év végéig kísérleti soron gyártson prototípusokat félig szilárdtest-akkumulátorokból, amelyek gél típusú polimer-oxid kompozit elektrolitokat tartalmaznak, és biztonságosabbak a hagyományos folyadékalapú akkumulátoroknál. A hőmegfutás megelőzésére az SK On immerziós hűtési technológiát alkalmaz, amely hatékonyan csökkenti az akkumulátorcsomagokon belüli hőmérséklet-emelkedést. Ez a technológia tavaly átesett az elsődleges validáción, jelenleg pedig autógyártó partnerekkel közösen fejlesztik tovább.

Dél-Korea első K+F projektjét az energiatároló akkumulátorrendszerek területén 1985-ben az SK jogelődje, a Yukong indította el az ulszani technikai laborban. 1991-ben pedig a vállalat komoly erőkkel kezdte fejleszteni az elektromos járművek akkumulátorait. Az SK Daedeok Technológiai Intézet 1995-ös megalapítását követően fejlesztette ki a cég azokat a lítiumion-polimer akkumulátorokat, amelyeket Dél-Korea első sorozatgyártású elektromos járművében használtak 2010-től.

2019-ben az intézet elsőként fejlesztette ki a világon az NCM9 akkumulátorokat, amelyek 90 százalékos nikkeltartalmúak. A nikkel arányának növekedésével párhuzamosan az SK On egyre nagyobb hangsúlyt fektetett a biztonságra, ezért a gyártási folyamatba bevezette a „Z-folding” technológiát.


További friss híreket talál az ipar4.hu főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

További cikkek itt: Ipar

To Top